.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دست دادن خاتمی بار دیگر موضوع مناقشه شد
دست دادن خاتمی بار دیگر موضوع مناقشه شد

به نظر می رسد سفرهای خارجی سید محمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان چه در ایام ریاست بر قوه مجریه و چه پس از آن ،باید همواره با حواشی ها و انتقادات مخالفان سیاسی او در داخل همراه باشد.

پس از ماجرای سفر خاتمی به ایتالیا و مطرح شدن ادعای مصافحه وی با یک زن در جریان این سفر از سوی مخالفان سیاسی او در داخل کشور، این بار موضوع دست دادن خاتمی با یک رجل سیاسی اروپایی موجب انتقاد شده است.

البته یک بار نیز دست ندادن خاتمی با بیل کلینتون در راهروی سازمان ملل ، خبر ساز شده بود.

سید محمد خاتمی در جریان سفر اخیر خود به استانبول ترکیه و شرکت در اجلاس دو روزه " اتحاد تمدن ها " با راسموسن نخست وزیر دانمارک و دبیر کل تازه منتخب ناتو دست داده است.

در همین باره ، روزنامه وطن امروز با اختصاص تیتر یک صفحه اول خود به این موضوع و چاپ عکس این مصافحه در این صفحه خاتمی را آماج انتقادات خود قرار داده است.

این روزنامه نوشته است درحالی که ترکیه لاییک با دبیر کلی راسموسن بر سازمان ناتو به دلیل مواضع جانبدارانه او از توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام در جریان چاپ کاریکا تورهای موهن در روزنامه های دانمارکی ، مخالفت کرده است ،رییس جمهور سابق کشوری اسلامی اینچنین با او در جریان یک کنفرانس بین المللی مصافحه می کند.

این روزنامه اصرار خاتمی به دست دادن با دست چپ دبیر کل جدید ناتو ، در حالی که دست راست او به دلیل شکستگی بر گردن او آویزان بوده است را اقدامی دانست که باید رییس دولت اصلاحات جوابی برای آن داشته باشد.

متن نوشتار انتقادآمیز وطن امروز به شرح زیر است:
کمتر کسی فوریه 2006 را از یاد برده است. درست زمانی که سران ایالات متحده خبر از آغاز دوباره جنگ‌های صلیبی می‌دادند، چاپ کاریکاتورهای موهن از رسول‌اکرم‌(ص) در روزنامه «جیلاند پوستن» دانمارک خشم مسلمانان جهان را برانگیخت و انتفاضه‌ای خود جوش در جهان اسلام پا گرفت.

بسیاری از دولت‌های مسلمان روابط خود را با دانمارک به حالت تعلیق درآورده و سفیر خود را از این کشور فرا خواندند.
کالاهای دانمارکی در بسیاری از کشورهای مسلمان تحریم شد و حتی دانشجویان ایرانی با حمله به سفارت دانمارک اقدام به تصرف ساختمان سفارت این کشور کردند.

در دیگر کشورها نیز شدت اعتراضات مردمی به حدی بود که در درگیری‌ با نیروهای مردمی بیش از 150نفر کشته شدند. در این میان دولت دانمارک به رهبری اندرس فوگ راسموسن نخست وزیر این کشور، حاضر به توقف انتشار این کاریکاتورها نبود و به بهانه واهی آزادی بیان، از چاپ کاریکاتورهای موهن حمایت می‌کرد.

راسموسن حتی به رغم اعتراضات جهان اسلام حاضر به عذرخواهی از این اقدام شنیع نشد.

کمتر از یک هفته قبل و پس از سپری شدن نزدیک به 3 سال از این رخداد موهن، راسموسن در آخرین اجلاس ناتو به عنوان کاندیدای دبیر کلی ناتو مطرح شد. این موضوع با مخالفت شدید ترکیه به عنوان تنها کشور مسلمان عضو ناتو مواجه شد و عبدالله گل، رئیس جمهور این کشور با تمام توان با این درخواست مخالفت کرد اما در نهایت و در شرایطی که کشورهای اروپایی نظیر آلمان و فرانسه و همچنین ایالات متحده بشدت خواهان انتصاب وی به این سمت بودند، مخالفت ترک‌ها هم به نتیجه نرسید و راسموسن به سمت دبیر کلی ناتو منصوب شد.

روز گذشته اجلاس ائتلاف تمدن‌ها در استانبول ترکیه با حضور سران برخی از کشورها برگزار شد و راسموسن نیز به عنوان دبیر کل جدید ناتو در این نشست حضور داشت.

راسموسن در جریان این اجلاس تصريح كرد كه در مقام دبيركل جديد ناتو، توجهي ويژه‌ به حساسيت‌هاي ديني و فرهنگي خواهد داشت و گفت‌وگو و روابط با جهان اسلام را گسترش خواهد داد!
در عین حال وی باز هم نه تنها به واسطه حمایت از چاپ کاریکاتورهای موهن در روزنامه‌های کشور متبوعش حاضر به عذرخواهی از مسلمانان نشد، که بار دیگر از این اقدام دفاع کرد و آن را نتیجه آزادی بیان دانست.

از کشور ما هم سید محمد خاتمی در این اجلاس شرکت کرده بود.
خاتمی در اقدامی عجیب و بهت‌برانگیز در کنار راسموسن، نخست وزیر دانمارک قرار گرفت و با رویی گشاده دست وی را در دستان خود گرفت.

جالب آنکه راسموسن به واسطه آسیب دیدگی دست راستش قادر به حرکت دادن آن نبود اما خاتمی برای آنکه ارادت خود را به وی ابراز کند، دست چپ راسموسن را در دست خود فشرد.

این اقدام رئیس دولت اصلاحات، دوباره سوالات بسیاری را به اذهان متبادر کرده است. در شرایطی که سران نظام لائیک ترکیه با تمام توان با نخست‌وزیر ضد اسلام دانمارک مخالفت می‌کنند، خاتمی که متأسفانه عنوان رئیس جمهور سابق کشوری اسلامی را یدک می‌کشد، چگونه می‌تواند به خود اجازه دهد که دستان راسموسن را فشرده و به او لبخند زند؟
به راستی خاتمی چه پاسخی برای ملت ایران و برای دیگر مسلمانان جهان خواهد داشت؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.